O MNIE + KONTAKT

Yo!

Od kiedy pamiętam, to znajomi wołali na mnie Czechu. W ostatnich latach część osób zaczyna ze mną rozmowę od „Siema Pezet…”, więc przejdźmy od razu na Ty. Pozwolisz, że podeprę się dokumentem, który stworzyłem, gdy zastanawiałem się, kim jestem i dlaczego to robię. Do dzieła.

Kim jestem?

Jestem pasjonatem, który nie boi się nowych rozwiązań. Jestem praktykiem, dzięki czemu masz słowo, że przekazywana tu wiedza bazuje na moim doświadczeniu. Wierzę, że dzięki temu czytelnik otrzymuje wiedzę sprawdzoną w życiu. Jestem szczery, uznaję wysiłek innych – jestem wrażliwy pomimo, że wychowałem się na blokowisku, a kilka lat spędziłem na ziomeczkowaniu na ławce. Angażuję się we wszystko sercem i umysłem, dzięki czemu nie uznaję kompromisów – wierzę w to, co robię i nie boję się odkrywać nowego.

Jestem Rzecznikiem, a Ty?

Odkrywam i jeszcze raz odkrywam. Mam słabość do nowych technologii. Śmiało możesz mnie nazywać early adopterem. Interesuje mnie obszar marketingu i zmian, które są w nim podyktowane przez technologię. Do tego lubię tworzyć, a w zasadzie wytwarzać, o czym przekonasz się czytając bloga. Specjalizuję się w chatbotach i marketing automation i serio czuję się w tym mocny. Bez fałszywej skromności.


Moja misja:

  • Chcę dawać ludziom praktyczną wiedzę, dzięki której mogą się rozwijać. 
  • Chcę dać satysfakcję poprzez dzielenie się wiedzą.
  • Chcę dostarczać tylko sprawdzoną wiedzę.

Moja wizja: 

  • Blog: jest miejscem, które inspiruje do działania i pokazuje, że nawet małe rzeczy mogą sprawić radość i być impulsem do działania.
  • Projekty: moje realizacje wykorzystują nowoczesne narzędzia, technologie przy zachowaniu wartości (wiedza), które wnoszą w życie odbiorcy.
  • Ludzie i partnerzy: buduję trwałe relacje, wciąż rozwijając ich i własne możliwości partnerstwa. 

Wymagam dużo od samego siebie i tego samego oczekuję. Ufam ludziom.


Życie zawodowe

Zawodowo pracuję w Sentione jako chatbot designer, gdzie realizujemy projekty dla klientów. Tu możesz przeczytać jedno z naszych case study. Wcześniej pracowałem jako Head of Chatbots w Brand24, gdzie spędziłem blisko 4 lata – zerknij na mój profil na LinkedIn.

View this post on Instagram

Czy automatyzacja jest zła? Nie, to konieczność. Dlaczego? 👇 Czytając książkę Martina Forda pt. „Świt robotów. Czy sztuczna inteligencja pozbawi nas pracy?” uświadomiłem sobie, że roboty, maszyny, algorytmy są po to, by nam pomóc. Faktycznie, jest wielce prawdopodobne, że wszelka powtarzalna, schematyczna praca zostanie zastąpiona przez roboty, boty, algorytmy. Szacuje się, że ok. 45% obecnych stanowisk pracy zniknie i ulegnie zmianie. To świat zdominowany przez oszczędność, dokładność, automatyzację i bezbłędność. Kto dzisiaj lubi odpowiadać na te same pytania czy rozwiązywać wciąż te same (proste) problemy użytkowników? Spójrzmy jak przekłada się to na #biznes. Poznaj firmę @stitchfix – takie automatyczne #Zalando. Stitch Fix samo wybierze za Ciebie 5 ciuchów, skonsultuje ze stylistą (human touch), wyśle do Ciebie i samo pobierze opłatę. Działa w modelu subskrypcji. Ty tylko musisz się ubrać. Jak to działa? Opracowany algorytm przez 80 naukowców jest w stanie przewidzieć na podstawie 1 ankiety, które ciuchy kupilibyśmy w kolejnych miesiącach. Może się wydawać, że to dziwne i nie ma prawa bytu, ale nawet wybór sukienki na wesele można finalnie przewidzieć – schemat = algorytm. Zastosowanie automatyzacji i uczenia maszynowego pozwala także rozpoznawać guzy, raka, czy poprawiać dokumenty prawne. Ciekawostka 👀 Algorytm na podstawie głębokiego uczenia (#deeplearning ) i skanów 42,290 zdjęć rentgenowskich klatki piersiowej nauczył się wykrywać raka płuc. Jak myślisz, robi to skuteczniej niż lekarz? Nie zdziwię Cię, gdy powiem, że tak, prawda? Automatyzacja i wykorzystanie algorytmów ma za zadanie odciążyć nas z tego co po prostu nudne i powtarzalne. W wielu miejscach algorytm stanie się podstawowym narzędziem do pomocy w pracy. Nam pozostaje jedynie kreatywnie rozwiązywać problemy – poza schematami. Właśnie tego Ci życzę 🙌 Przeczytaj więcej: https://czechu.pl/romans-technologii-z-marketingiem-czy-beda-z-tego-dzieci/ ——— #marketing #socialmedia #martech #automatyzacja #technologia #ai #machinelearning #digitaltransformation #miltonfriedman

A post shared by Mateusz Czech 🙏 (@mateusz__czech) on


Dlaczego bloguję?

Swoją przygodę z blogowaniem zacząłem na pierwszym roku studiów na AWF-ie we Wrocławiu. Oprócz sportu zawsze interesował mnie rap i tak powstał projekt Świadomy Słuchacz. To właśnie tu stawiałem swoje pierwsze kroki we wszystkim. Po półtora roku przeskoczyłem na dobre w świat marketingu, który de facto odkrywam dzięki praktyce. Tak powstał blog couczecha.pl, a następnie mateuszczech.pl. Dziś bloguję pod adresem czechu.pl.

Poza blogiem prowadzę:

  1. Instagram – w pozostałych kanałach jestem nieaktywny.
  2. Newsletter – wysyłany w każdy poniedziałek. Przykłady znajdziesz pod linkiem.
  3. Grupa Messenger Marketing – największa społeczność w Polsce poświęcona chatbotom.
  4. Podcast: Marketing, Technologia, On – dzielę się wiedzą z zakresu chatbotów i nowych technologii.

Marketing to dziedzina, która mnie fascynuje i przeraża jednocześnie. To mieszanka, która sprawia, że nie traktuję tego, jak pracy. Ba, nie podchodzę do tego nawet w kategorii wysiłku. Ciekawość i chęć odkrywania, a następnie możliwość sprawdzenia tego w praktyce sprawia, że od 8 lat chłonę peta bajty treści oraz setki stron „papieru” każdego roku.

Dzisiejsza odsłona bloga, tematyka to efekt wielu doświadczeń. Przede wszystkim stawiam na praktyczną formę. Rozumiem to w ten sposób, że czytasz i otrzymujesz zestaw narzędzi, niezbędny opis, by móc przełożyć to na swój biznes czy zespół. Akcja, reakcja.

Marzy mi się świat, w którym nikt nie jest bezradny – zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór narzędzi i technologii marketingowych. Pierwszy krok nie musi być trudny.

Moja dzisiejsza specjalizacja, czyli chatboty to efekt pasji i bycia upartym typkiem. Nie zamykam się, bo kto wie, gdzie się spotkamy za kilkanaście lat. Tym samym, na blogu odrzucam (świadomie) wszelkie treści niezwiązane z botami czy marketingiem w relacji z technologią. O całej reszcie piszę na moim Instagramie – lubię Stories jako format komunikacji.


Co robię po godzinach?

Ostatnio wpadłem „w pułapkę” MMA, oglądam sporo UFC, śledzę poczynania na polskim podwórku. To śmieszne, bo jeszcze rok temu sporty walki totalnie były poza zasięgiem moich zainteresowań, a dziś potrafię zarwać nockę – w zasadzie z większością rzeczy, którymi dziś się zajmuję tak było.

Poza pracą i blogiem.

  • Wykładam – nie wiem jak wyglądałaby mina mojej mamy, gdyby właśnie czytała ten fragment (Mamo zrób mi zdjęcie, jeżeli kiedyś na to trafisz). Móc prowadzić własny przedmiot na uczelniach wyższych to ciekawe doświadczenie, które zdobyłem kilku uczelniach:

    Prowadzę/iłem zajęcia z zakresu Messenger Marketingu na:
    • Social Media & Content Marketing WH AGH w Warszawie,
    • Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie,
    • Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie,
    • SWPS we Wrocławiu,
    • Collegium da Vinci w Poznaniu,
    • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie,

  • Konferencje – byłem największym przeciwnikiem wystąpień publicznych. Panicznie się ich bałem. Dziś nadal jest stres, ale to pozytywny stres. W ostatnich latach byłem prelegentem m.in.:
    • Digital Marketing – Puls Biznesu,
    • Jungle Web,
    • Digital Fest,
    • Hotel Marketing Conference,
    • WordCamp Łódź,

Udało mi się odwiedzić także kilka miast w Polsce w ramach Czwartkowych Spotkań Social Media oraz lokalnych meetupach. Moje prezentacje dotyczą zakresu chatbotów i ich możliwości.

I <3 Marketing – największa konferencja marketingowa w Polsce

W sprawie współpracy jestem dostępny pod adresem: czesc@czechu.pl


Moje projekty „poboczne”

Niestety Prasówka zSieci po zmianach zapowiedzianych przez Facebooka (więcej informacji) została wyłączona. Pracuję nad nowym formatem treści z wykorzystaniem asystentów głosowych.


Kontakt

Nie ma sprawy, jestem dostępny pod adresem czesc@czechu.pl

Z góry uprzedzam, że lubię Gmaila, ale staram się do niego zaglądać raz dziennie.

Do usłyszenia, yo!

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

Copy link