Szczerze mówiąc to intensywnie myślę nad stałą rubryczką poświeconą przeczytanym książkom o marketingu i zarządzaniu. Przekazywanie wiedzy, wniosków i własnych obserwacji w odniesieniu do książki to idealne połączenie, czyż nie? Dodatkowo pracuję nad projektem z listą książek o marketingu na 2020 rok – więcej szczegółów tutaj, więc ten wpis… siłą rzeczy musiał powstać. Mam dla Ciebie propozycję 3 książek, które moim zdaniem warto przeczytać (jak najszybciej) jeszcze przed końcem tego roku. Od stycznia ruszamy z 53 tytułami, prawda?

3 książki, które warto przeczytać (jak najszybciej):


To jest marketing! – Seth Godin

📚 Kup książkę: MtBiznes (ok. 42,50 zł)
💻 Kup e-book: Woblink (ok. 45 zł – lol)

Książka, z którą w zasadzie mam największy problem. Oczywiście jest to pozycja, którą warto przeczytać niezależnie od moich przemyśleń. Sama treść dość ogólna i mało odkrywcza. Powiedziałbym, że nie ma tu nic nowego, Kotler ujął to wszystko dużo atrakcyjniej. Całość kręci się dookoła klienta, przełamywania schematów. Powiedziałbym nawet, że treść książki dość mocno ograniczyły możliwości przedmowy Jacka Kotarbińskiego, którego wybitnie szanuję i cenię.

Pomiędzy wszystkim dookoła, aby było mało to jest, najnowsza książka Setha „To jest marketing”. Dobrze widzieć znajomą twarz Jacek Kotarbiński 💪

Gepostet von Mateusz Czech am Dienstag, 1. Oktober 2019

Niemniej jest to książka, którą czyta się łatwo i przyjemnie. Powiedziałbym, że druga połowa książki jest znacznie lepsza i z każdym rozdziałem czyta się coraz lepiej. Nie chcę Cię zniechęcać, bo Seth to wybitny obserwator. Cieszy fakt, że zakończenie zmierza w kierunku technologii (no, bo gdzie może zmierzać?), a to moja słabość. Ponad 300 stron, które pomimo braku efektu wow pozostawiły kilka głębszych przemyśleń i z tego, chociażby względu rekomenduję, by sięgnąć po tę pozycję. Co w głowie to Twoje…


Content. Elementarna cząstka marketingu. – Rebecca Lieb, Jaimy Szymanski

📚 Kup książkę: Lubimy Czytać (ok. 32,50 zł, mi udało się dorwać w Empiku)

Co prawda nie jestem specjalistą od content marketingu, ale trzeba być ignorantem, by nie dostrzegać potencjału jaki niosą za sobą treści. Bloguję, prywatnie, zawodowo, tworzę treści i promuję swoje projekty – dużo treści, prawda? Zabawne, bo SEO to coś, co nawet lubię.

Książka po pierwsze świetnie porządkuje wiedzę oraz obszar jakim jest content marketing. Wypełniona jest po brzegi przykładami, praktycznymi wskazówkami, które możesz zastosować już podczas czytania. Rebecca wraz ze współautorem zadbała o porządek przekazywanej wiedzy, dzięki czemu całość czyta się jednym tchem. Przygotuj sporo miejsca na notatki, bo jest co notować.

Z tą pozycją jest jeden problem 😎Na każde 5 przeczytanych stron powstaje 1 strona notatek. Czytanie co prawda trwa,…

Gepostet von Mateusz Czech am Sonntag, 13. Oktober 2019

W książce znajdziesz informację na temat budowy strategii treści i marketingu treści. Nie zabraknie wskazówek na temat budowy zespołu. Tego lokalnego i globalnego. 9 rozdział poświęcony jest marketingu czasu rzeczywistego. Okazuje się, że real-time marketing może być zaplanowany i nadal jest marketingiem czasu rzeczywistego. Z tą różnicą, że jest to rodzaj działania proaktywnego, zaplanowanego. Niemniej nadal jest to real-time marketing. Takie bang.

  • Save

Pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy zajmują się content marketingiem, blogują, tworzą treści.

Szczerze mówiąc jest to książka po którą powinien sięgnąć każdy kto ma taką możliwość.


Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą. Ken Blanchard, Susan Fowler, Laurence Hawkins

📚 Kup książkę: Lubimy Czytać (ok. 21 zł)
💻 Kup e-book: Onepress (ok. 17,50 zł)
🎧 Kup audiobook: Sensus (ok. 15 zł)

Zgodnie z radą (dzięki Paweł J.!) słucham audioboków w najbardziej idiotycznych momentach. Tak udało mi się przesłuchać ponad 2-godzinny materiał na temat zarządzania sobą (i nie siedziałem w toalecie). Pozycja z serii tych inspirujących, a właściwie historia Accounta w agencji reklamowej.

Książki -> wiedza -> egzekucja. Cenię sobie możliwość rozwoju w wielu kierunkach. Nie zawsze to czysty marketing, ale…

Gepostet von Mateusz Czech am Freitag, 11. Oktober 2019

To pozycja, która szczególnie przypadnie do gustu osobom, które kierują zespołem lub pragną zapanować nad prywatnym chaosem. Inspirująca historia młodego, ambitnego Accounta, który boryka się z problemem – dużym klientem, który odrzucił ich propozycję na kampanię.

Osobiście urzekła mnie historia o myśleniu słonia, czy seria prostych ćwiczeń, które możesz wykorzystać na drugi dzień. Proste techniki, które diametralnie robią różnicę. Całość podana w bardzo przyjemny sposób i jestem przekonany, że znajdziesz tu sporo dla siebie. Historia osadzona w klimacie agencji reklamowej, branży marketingowej tylko poprawia odbiór. Osobiście słuchałem w aplikacji Storytel i bardzo spoko.


Czytasz? Mam więcej książek.

1 grudnia na moim blogu pojawi się lista książek na 2020 rok. Do projektu zaprosiłem 5 osób i wierzę, że uda nam się wspólnie zaproponować coś wartościowego. Jeżeli nie chcesz przegapić to zapraszam na mojego Twittera. W zasadzie jestem tylko tam, yo 😅

Autor

Kiedyś myślałem, że będę trenerem tenisa ziemnego 🎾, ale uparłem się na marketing 😏. Tak mi zostało. Zawodowo pracuję w Brand24, a do swoich ziomków wołam boty. Tak wyszło, że moja słabość to technologia 🤖 Zawsze #PROSTO, więc czasami zaskakuję sam siebie. Zresztą...

Podziel się co sądzisz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

4 Shares
Copy link