O tym, dlaczego potrzebujesz chatbota opowiadałem w pierwszym odcinku podcastu. W dzisiejszym odcinku skupiłem się na ich wykorzystaniu i zebrałem 9 przykładów botów, które mam nadzieję pomogą zainteresować się ich wykorzystaniem. Od tych, które generują sprzedaż, wspomagają proces obsługi klienta aż do tych, które wspierają wyrabianie nawyków dnia codziennego. Za mną ponad 100 konferencji i wydarzeń, gdzie zmierzyłem się z tematem z zakresu wykorzystania chatbotów, a dziś, gdy prowadzę własną firmę zauważam, że nawet agencje marketingowe mają problem by dostrzec ich prawdziwą siłę, ale to nie ich wina.

Marketing, Technologia, On: 002. Jak wykorzystać chatbota? Posłuchaj.

Posłuchaj na: Spotify | iTunes | Google Podcast | Spreaker


Oto 3 statystyki, które ciężko ignorować:

  • Według firmy IBM do 2022 r. chatboty zaoszczędzą 8 miliardów dolarów na firmach korzystających botów,
  • Według Gartnera 85% wszystkich interakcji z klientami nastąpi za pośrednictwem chatbotów do 2020 roku,
  • Ponad połowa klientów – 53%  chętniej wyśle ​​wiadomość do marki niż zadzwoni do agenta z obsługi klienta z call center.

Do ostatnich wydarzeń, które miały miejsce, mowa o tym, że usunąłem swoje konto na profilach społecznościowych: zniknąłem z Facebooka, Twittera, usunąłem się z własnej grupy, którą budowałem od 3 lat na temat Messenger Marketingu odniosę się w osobny wpisie, który powinien pojawić się na weekend.

Wracając do chatbotów to w Polsce nadal (niestety) brakuje źródeł, które ten temat eksplorują i edukują, a jedyna osoba, z którą rozwijałem społeczność ma jedynie cel sprzedażowy. Nie o to chodzi, więc już teraz mogę zapowiedzieć, że niebawem pojawi się mój kurs online na temat budowy chatbotów, a dziś zapraszam Cię do drugiego odcinka podcastu.

Marketing, Technologia, On: Jak wykorzystać chatbota? Podcast.

Po przesłuchaniu odcinka dowiesz się o:

  • Jak sieć sklepów ALEPA definiuje podaż w swoich sklepach za pomocą chatbota?
  • Jak rozegrać Mistrzostwa Świata w komunikatorze?
  • Dlaczego grywalizacja i Messenger to idealne połączenie?
  • Chatbot do typowania i budowy zaangażowania.
  • Jak chatbot może uzupełnić i wspierać promocję serialu?
  • Jak marka L’Oreal wykorzystuje chatbota, by rekomendować produkty?
  • Dlaczego branża beauty to idealna kategoria, z której powinniśmy się uczyć, zaszczepiać technologię w DNA naszych marek?
  • Jak Vichy połączyło AI, Big Data z automatyzacją?
  • Jak agencja K2 za pomocą bota znajduje wolne miejsca na parkingu?
  • Jak chatbot pomaga wyrobić nawyk?
  • Jak wykorzystać chatbota w sektorze edukacji?

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu na:
Spotify | iTunes | Google Podcast | Spreaker

Linki i materiały pojawiające się w odcinku:

  1. Poradnik: Jak zbudować ankietę w chatbocie na Messengerze?
  2. Poradnik: Jak zbudować chatbota do typowania?
  3. Blog Dawida: dawidczoska.pl
  4. Blog Gosi: wardaszka.com
  5. Książka: Zero to One, Peter Thiel
  6. Brand24: Monitoring Internetu i Social Media.
  7. Omówione chatboty:
    1. Alepa Block Wishes Chatbot
    2. Viber – World Cup on Viber
    3. MMA Typer Chatbot
    4. The Wentworth Rat Chatbot
    5. L’Oréal – Beauty Gifter
    6. Vichy – SkinConsult AI
    7. K2 – Parkingobot
    8. Leeds Beckett Chatbot
    9. Chatbot do rzucania papierosów (niedostępny publicznie)

  • Save


Zapis odcinka w formie tekstowej znajdziesz poniżej:

Yo! Na początku nie mogę zacząć bez turbo wielkiego dziękuję za odbiór pierwszego odcinka, który hm. nie obył się bez błędów, a rzekłbym, że to nie tak. Niemniej jak to mówi jedna z turbo ważnych mi osób problemy warto zamienić w wyzwania, dlatego mam nadzieję, że dzisiejszy odcinek i każdy kolejny będzie już coraz lepszy.

Przy okazji chcę wspomnieć, że przed każdym z kolejnych podcastów wypisuję listę 3 rzeczy, które chcę poprawić względem poprzedniego. Tu turbo piątka dla Dawida z bloga dawidczoska.pl, który napisał do mnie właśnie z tą wskazówką. Tak, więc poza lepszym audio, dodaniem muzyki chciałbym także poprawić samą dystrybucję podcastu. Czy się uda, przekonamy się pod sam koniec.

Zapraszam do dzisiejszego odcinka, a jest to podcast o marketingu, technologii z naciskiem na technologię. Nazywam się Mateusz Czech, a niektórzy twierdzą, że jestem botem, a dziś prowadzę własną firmę, gdzie realizuję projekty i kampanie dla klientów. Zapraszam Cię do drugiego odcinka, w którym opowiem Ci o 9 chatbotach, które (mam nadzieję), przekonają Cię, że warto się nimi zainteresować. Zapraszam.

Obiecałem Gosi z bloga wardaszka.com, że wytłumaczę gdzie tkwi siła chatbotów i mam nadzieję, że ten odcinek mi w tym pomoże. Zebrałem 9 przykładów chatbotów (początkowo miało być ich 20, ale odcinek trwałby godzinę, a po rozmowach z Wami tylko się upewniłem, że odcinki 20, 25-minutowe to idealna długość. Zebrałem 9 chatbotów, które działają w różnych komunikatorach i mam nadzieję, że uda mi się Ciebie zainteresować wykorzystaniem botów.

Nie zabraknie tych, które zdobywają najwyższe laury w branży jak i tych, które po prostu pomagają wyrobić nawyk czy rozwiązać problem z parkingiem na Mordorze w Warszawie.

Jeżeli nie udało mi się Ciebie przekonać w pierwszym odcinku, że chatboty to po prostu przyszłość i jestem zdania, że prędzej czy później każdy po nie sięgnie ze względu oszczędności oraz większych możliwości wynikających z automatyzacji to oto 3 statystyki, które mówią same za siebie:

  • Według firmy IBM do 2022 r. chatboty zaoszczędzą 8 miliardów dolarów na firmach korzystających botów
  • Według Gartnera 85% wszystkich interakcji z klientami nastąpi za pośrednictwem chatbotów do 2020 roku
  • Ponad połowa klientów – 53% chętniej wyśle ​​wiadomość do marki niż zadzwoni do agenta z obsługi klienta z call center.

Przekonałem? Jeżeli zainteresowałem to dobrze, bo przed nami 9 chatbotów, gdzie oprócz ich działania zebrałem ich wynik, który osiągnęły.

Do dzieła.

Pierwszy chatbot i lecimy do Finlandii.

  1. Bot dla marki Alepa i kampania Block Wishes

Alepa to sieć sklepów w Finlandii, która postanowiła umożliwić swoim klientom zgłaszanie zapotrzebowania na produkty na półkach swoich sklepów. Całość odbywała się za pomocą chatbota działającego na Messengerze. Konsument, który zauważył brakujący produkt w sklepie mógł poprosić o jego uzupełnienie w wybranym przez siebie sklepie.

Alepa w ten sposób na nowo zdefiniowała, w jaki sposób konsumenci definiowali podaż na swoje ulubione produkty w najbliższej okolicy. 80% zgłoszeń klientów było realizowanych w ciągu 48 godzin od ich zgłoszenia. I tu dodam, że zdarza się, że spotykam się z klientem, który ma wizje, plan, ale nie jest przygotowany wewnątrz swojej organizacji na wykorzystanie chatboty czy jego skalę działania. To z tego względu zanim przejdziemy do wdrożenia powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jesteśmy na to gotowi?

Wracając do bota.

Jak działa taki bot?

Za pomocą Messengera użytkownik wprowadzał nazwę produktu, który chciał sprowadzić do swojego lokalnego sklepu, a dzięki integracji z bazą produktów, bot sugerował produkty i umożliwiał jego zamówienie pod wybraną lokalizację za pomocą paru kliknięć.

Efekt:

  • Sklepy Alepa za pomocą chatbota otrzymały 15 000 ŻYCZEŃ od konsumentów, a 70% ŻYCZEŃ ZOSTAŁO SPEŁNIONYCH w ciągu 48 godzin
  • Kampania i chatbot został rozszerzony do ponad 90 dzielnic w Finlandii
  • 25% produktów ALEPA zaopatrywanych było na podstawie życzeń składanych w Messengerze, a 9 na 10 klientów stwierdziło, że taki sposób jest dla nich turbo wygodny.
  • Dodatkowo 22% klientów Alepa skorzystało z Block Wisz, a 56% ma zamiar to zrobić w najbliższej przyszłości.

Automatyzacja, dobór odpowiedniego kanału, a do tego personalizacja na nieco większą skalę niż personalizacja nagłówków w mailu – to musiało się udać, po prostu.

Dobra, czas na trochę sportu i drugi przykład chatbota.

Viber – World Cup on Viber

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej to bez wątpienia wydarzenie, które angażuje setki milionów osób na całym świecie. Być może zbyt wcześnie, by w dobie obecnych wydarzeń ekscytować się na myśl Euro 2020 i podróży pomiędzy 11 krajami setki tysięcy kibiców, ale tego typu narzędzie mam nadzieję pojawi się z okazji najbliższego święta piłki nożnej.

Jak działa taki bot?

Tym razem odchodzimy od Messengera, bowiem w Rosji drugim najpopularniejszym komunikatorem jest Viber, więc zbudowano chatbota, który umożliwiał typować wyniki meczów bezpośrednio w komunikatorze. Dodatkowo w bocie stworzono mechanizm do udostępniania wyników w czatach grupowych, dzięki czemu do akcji można była zaprosić znajomych i przyjaciół. Kampania zaangażowała ponad 4 miliony użytkowników.

Całość polegała na typowaniu Mistrzostw i przewidzeniu dobrych wyników, za które zdobywało się punkty – grywalizacja bejbi. Wspominałem o tym w ostatni wpisie na blogu, gdzie z wypatruję bardzo mocno, gdy marketerzy i agencje dostrzegą połączenie grywalizacji z chatbotami. Przy okazji ogromna piątka dla Chii i Przemka z Brand24, gdzie razem realizowaliśmy projekt z wykorzystaniem bota i grywalizacji na hackathonie w 2018 roku.

Wracając do chatbota.

Z chatbotem wykonano blisko 200 milionów interakcji, a zabawa polegała na zdobyciu jak największej liczby punktów typując wyniki meczy. Do wygrania był bilet na El Clásico oraz podróż dla 2 osób.

Efekt:

  • Oddano 42 miliony typów przez 4 200 000 użytkowników,
  • Typowano 64 mecze,
  • 194 miliony interakcji z chatbotem,
  • Rozdano blisko 2 miliony specjalnych naklejek jako forma nagrody – coś na wzór tych z Messengera,
  • Rozdano kupony na rozmowy telefoniczne na Viberze o wartości 200k,
  • Dodatkowo rozdano 3000 dostępów do filmów.

Jako ciekawostkę dodam, że dobrze wytypowanych wyników meczów było 7.8%, a zwycięzca na koniec zdobył 112 punktów.

MMA Typer Chatbot

Skoro jesteśmy przy typowaniu to nieskromnie wspomnę o własnym bocie, którego zbudowałem na potrzeby typowania gal UFC, KSW, FEN MMA oraz ACA. Pomysł, który wziął się z potrzeby podczas oglądania gali UFC247, gdzie z redaktorem jednego z serwisów po prostu brakowało nam takiego narzędzia.

Nie lubię mówić o swoich realizacjach, bo wierzę, że one powinny bronić się same, dlatego jeżeli jesteś ciekawy, to na blogu opisałem jak takiego chatbota zbudować. Dodam, że bot został już oddany w ręce…..a zapomniałem, branża NDA. Sorka.

Dzielenie się wiedzą wymiata, a grywalizacja i Messenger to jest serio turbo bang. Tyle.

Foxtel – The Wentworth Rat

W piątym sezonie serialu Łenforf postanowiono rozszerzyć fabułę oraz stworzyć i dodać nowego bohatera – chatbota, który przybrał postać Szczura więziennego. Jego zadanie było proste. Przemycać i wysyłać dodatkowe i tajne wiadomości na temat kolejnych odcinków serialu. W ten sposób widzowie mogli dowiedzieć się, co się wydarzy w kolejnych odcinkach, a tym samym marka dodatkowo zaangażowała widownię.

Efekt:

Sam chatbot zarejestrował ponad 2,2 miliona interakcji w 211 500 rozmowach, przy czym 1 użytkownik średnio spędził 1 godzinę i 9 minut na rozmowach ze Szczurem w trakcie trwania całego sezonu 5.

Serial utrzymał także pozycję 1 na listach stacji telewizyjnej Foxter (był to jeden z głównych KPI) w każdym tygodniu od premiery pierwszego odcinka, aż do finału serii. Dodatkowo chatbot został nagrodzony brązem w Cannes i zgarnął wiele nagród w konkursach branżowych. Retencja użytkowników wynosiła ok. 95% co oznacza, że użytkownicy, którzy skorzystali z bota niemal zawsze do niego wraca po więcej.

Tak proste, a tak trudne, prawda?

W polskich warunkach warto wspomnieć o kampanii promującej serial „Jestem Franky”, który podobnie do Szczura z Wentworth wspomagał promocję.

Zbliżamy się do połowy i czas na kategorię, która powinna szczególnie zainteresować wszystkie Panie. Ku mojemu zdziwieniu 53% moich czytelników, a raczej czytelniczego to właśnie płeć piękna, a więc 5 przykład to

L’Oréal – Beauty Gifter

Personalny asystent, czyli chatbot na Messengerze, który pomaga w procesie sprzedaży dobrać najlepsze produkty. Chatbot wysyłał spersonalizowane wiadomości na podstawie preferencji użytkowników, które były pozyskiwane na podstawie serii zadawanych pytań, a na końcu rekomendując produkty należące do marek z portfela L’Oréal. Podobne realizacje znajdziesz na profilu Coca-Coli, a żeby było ciekawiej do pobierania takich informacji o konusmentach wcale nie musisz ograniczać się do nudnych ankiet – co powiesz na quiz czy prostą grę na zasadzie „Co lepiej pasuje do Ciebie?”.

Efekt:

  • 8–krotnie wyższy współczynnik odpowiedzi względem komunikacji za pomocą e-maila i prawie 3-krotnie wyższy współczynnik retencji użytkowników względem odwiedzin strony internetowej, ale to nie wszystko.
  • Osięgnięto także 20-krotnie wyższy współczynnik konwersji na zapis do newslettera względem skuteczności tradycyjnych landing pages

Cała kampania uzyskała 27-krotnie wyższe zaangażowanie względem maila, 82% opowiedziała się, że lubi nowy sposób kupna ulubionych produktów. Chatbot skutecznie wspomagał także uzupełnianie informacji o konsumentach.

Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób zbudować podobne rozwiązanie to na moim blogu znajdziesz poradnik, gdzie pokazuję krok po kroku jak zbudować ankietę w chatbocie. Nie zajmie Ci to dłużej niż 1 dzień – słowo.

A skoro jesteśmy w kategorii beaty to jeden z moich ulubionych przykładów wykorzystania automatyzacji, ogromnych zbiorów danych i personalizacji, czyli czas na markę Vichy.

SkinConsult AI – Vichy

SkinConsult należące do firmy Vichy, to rozwiązanie, które za pomocą sztucznej inteligencji wspiera swoje konsumentki w zapobieganiu się starzeniu skóry. Cały proces polega na tym, że użytkowniczka wysyła zdjęcie twarzy #selfiaczek i zaczyna się magia, a dokładniej do gry wchodzi algorytm.

Vichy dysponując ponad 15-sto letnią bazą z badaniami na temat skóry analizuje nadesłane zdjęcie i ocenia ją pod kątem 7 oznak starzenia. Zdjęcie jest analizowane i porównane z ponad 10 tysiącami innych zdjęć twarzy, które są dostępne w bazie. To wszystko w celu przewidzenia w jaki sposób nasza skóra będzie się starzeć w przyszłości. 15 lat badań to ogromna baza informacji, która służy jako źródło wniosków, a sztuczna inteligencja i algorytm jest w stanie przeanalizować i połączyć to wszystko w ciągu kilku sekund.

I teraz najważniejsze. Konsumenci nie otrzymują bezpośrednio listy produktów marki Vichy, a jedynie raport na temat tego jak będzie się starzała jej skóra. I tu dopiero pojawia się sprzedaż i silnik rekomendacji. Algorytm rekomenduje określone produkty, które powinny być stosowane w określonym wieku, aby zatrzymać czy raczej spowolnić proces starzenia się skóry. Tak, więc każdy na końcu odbiera spersonalizowaną rutynę pielęgnacyjną na bazie produktów z portfela marek Vichy.

Całość jest w pełni zautomatyzowana i uwaga, rozwiązanie działa już w Polsce! Link znajdziesz we wpisie na blogu, ale wystarczy, że wpiszesz w Google SkinConsult Vichy i bang.

I tu chcę spełnić obietnicę daną w pierwszym odcinku, czyli mam dla Ciebie materiał do zanotowania i jest to książka. Książka, która powinna umocnić Cię w przekonaniu, że zaszczepianie technologii w DNA marki, a kategoria beauty to dosadnie pokazuje jest dziś po prostu obowiązkowa.

Notujesz? Książka Zero to One autorstwa Petera Thiela, współzałożyciela PayPala, który był swojego czasu CEO Elona Muska, jest też jedną z pierwszych osób, które zainwestowały w Facebooka, a dziś siedzi w jego zarządzie.

Chcę tym powiedzieć, że Peter to osoba, która jak mało kto czuje technologie, a książka Zero to One to krótka książka, która opisuje mechanizmy na przykładzie historii firm takich jak Tesla, Facebook, PayPal, gdzie dobitnie pokazuje, że bez technologii ciężko dziś myśleć o silnym biznesie, a wręcz jest zdania, że to niemożliwe.

Na koniec niech zmotywuje Cię fakt, że Thiel jest członkiem Klubu Bilderberga, czyli grupy przywódców biznesu, którzy raz do roku spotykają się za zamkniętymi drzwiami, by omówić sprawy światowe – bez udziału prasy. To serio inspirująca pozycja, którą pochłoniesz w 1 popołudnie. Zero to One, zanotowane?

To jedziemy na Mordor.

Ile razy zdarzyło Ci się szukać miejsca pod biurem? No właśnie – każdy zmotoryzowany to przerobił i niejednokrotnie padło magiczne kurwa. 7 przykład chatbota to bot z polskiego podwórka realizacji agencji K2.

Parkingobot.

Bot, którego zadaniem jest pomoc w znalezieniu pracownikom wolnego miejsce parkingowego, a dodatkowo zarządzaniami dostępnymi miejscami parkingowymi w podziemnym garażu K2. Kapitalny przykład zastosowania automatyzacji i wykorzystania chatbota. Uwielbiam ten przykład, po prostu.

Znalezienie miejsca parkingowego w „Mordorze” często graniczy z cudem. Nie, wróć. Nie graniczy. To po prostu cud. Miejsc jest zawsze mniej niż osób nimi zainteresowanych. Płatne parkingi to gra zarezerwowana dla naprawdę zdesperowanych i bogatych osób

Jak działa Parkingobot?

Pracownicy, którzy mają służbowe miejsca w garażu K2 nie zawsze przyjeżdżają do pracy samochodem, a ich miejsca stoją wówczas puste. Firma K2 postanowiła, więc stworzyć Parkingobota, który umożliwia pozostałym osobom posiadającym 4 kółka na korzystanie z parkingu i wolnych miejsc, gdy takowe są.
Chatbot codziennie rano pyta na Messengerze wszystkich właścicieli miejsc parkingowych, czy ich miejsca parkingowe będą dziś wolne. Następnie tym samym kanałem powiadamia wszystkich zmotoryzowanych pracowników o liczbe dostępnych miejsc. Pracownikom pozostaje jedynie dokonać szybkiej rezerwacji. Szybkiej — bo kto pierwszy, ten lepszy.

Jak czytamy na blogu K2, dzięki botowi w pół roku od jego uruchomienia aż 550 razy nie zmarnowało się puste miejsce parkingowe.

Kreatywnie, prawda? I ile siwych włosów mniej…

Chatbot do rzucania papierosów

Tu znów dość egoistycznie, ale od 4 dni rzucam palenie papierosów. Okropny nałóg, a jakby ten proces mógłby się odbyć bez bota? W niespełna godzinę zbudowałem chatbota na Messengerze, który w zależności od dnia – rzucam palenie z Desmoxanem wysyła mi przypomnienie, bym wziął tabletkę.

Już raz rzuciłem palenie właśnie z Desmoxanem, ale doskonale pamiętam, że od ok. 15 dnia człowiek po prostu zapomina brać tabletek do końca sądząc, że są mu już zbędne. Taki dodatkowy motywator w postaci bota, który jest na dodatek w moim jedynym komunikatorze jest tu zbawieniem. Dodatkowo bot za każdym razem sprawdza, czy i ile papierosów spaliłem od ostatniej tabletki, a na koniec dnia wysyła podsumowanie ile papierosów spaliłem łącznie i który to dzień.

No, ale okej – wiemy już, że chatboty pomagają wyrobić nawyk, zgrywalizować naszą społeczność, generować zysk. Czas na sektor edukacji i 9 przykład chatbota.

Leeds Beckett Bot

Leeds Beckett to publiczny uniwersytet działają w Anglii, który został założony niemal 200 lat temu. Jego misją jest tworzenie miejsc dla „przedsiębiorczych liderów” zgodnie z duchem współczesnego świata. Łatwo się domyśleć, że nie brakuje tu technologicznych rozwiązań, a co za tym idzie także wykorzystania chatbota.

Chatbot Leds Becket działał podczas Clearing Day, czyli corocznego procesu, który ma miejsce w UK. Clearing Day pomaga uniwersytetom zwiększyć liczbę zapisów na kursy, oferując je osobom, które nie dostały się na studia. W ten sposób puste i dostępne miejsca na kursy uczelni są po prostu wykorzystane do maksimum. Jak to się mówiło u mnie na osiedlu: nie ma wolnych przebiegów.

Celem Leeds Backett i wdrożeniem chatbota było przede wszystkim zmniejszenie wysokiego poziomu połączeń. Przypomnę tylko, że wg raportu LiveChata średni czas obsługi klienta ok. 11 minut, więc jest to to mało skalowalne, a parafrazując pewne powiedzenie branżowe: skala is the king.

Sam proces, aż się prosi o automatyzację, prawda? O ile rozwiązania Google Duplex jest jeszcze w fazie testów, tak automatyzacja powtarzalnych pytań (pamiętasz case study Nissana z pierwszego odcinka?) jest po prostu turbo opłacalna, a ożenienie tego z Messengerem – no serducho mi rośnie.

Mało tego, w ciągu 1 dnia, 1 dnia uniwersytet wygenerował ponad 3,1 miliona dolarów przeliczając to na nowe rejestracje i jest to wynik z jednodniowej kampanii chatbota. Promocja była całkowicie organiczna. ORGANICZNA.

No musisz przyznać, że jest bang.

Uniwersytet uruchomił bot o nazwie Becky, który prowadzi użytkowników przez Clearing Day i proponował ofertę kursów w czasie rzeczywistym na podstawie odpowiedzi na pytania, a brzmiały one m.in. tak:

  • Ile masz punktów UCAS?-
  • Jakim przedmiotem jesteś zainteresowany?

Kwalifikujące się osoby mogły zaakceptować ofertę uniwersytetu bezpośrednio w Messengerze i gotowe.

Wynik?

Bot osiągnął 46% współczynnik konwersji w Messengerze, a w porównaniu do obsługi przez telefon, gdzie skuteczność call center wynosiła raptem 26%. Bot osiagnął niemal 2 razy lepszy wynik.

Uff dobrnęliśmy do końca i mam nadzieję, że podczas montażu – tak, tak wszystko robię sam, choć przy okazji tego odcinka do transkryptu zacznę już korzystać z narzędzi do zamiany audio na tekst, by zaoszczędzić trochę, a czasu, a tak serio to lubię odkrywać nowe obszary technologii, więc nie mogę się doczekać.

Opisane przykłady i boty to nie technologia, która jest niedostępna czy zarezerwowana tylko dla największych. Wszystko jest kwestią pomysłu, a wierzę, żę potrzeba jeszcze tylko trochę edukacji i odwagi, bo wciąż mam wrażenie, że jesteśmy zbyt ostrożni. Dla motywacji dodam, że większość z tych rozwiązań można przygotować i wdrożyć w kilka do kilkunastu dni maksymalnie. I mówię to z perspektywy osoby, która realizuje takie wdrożenia w 1-2 osobym zespole. Pomyśl co można zrobić w 10.

W kolejnym odcinku poruszę temat zmian na Messengerze, gdzie postaram się maksymalnie jasno wytłumaczyć jak nie łamać regulaminu oraz jakie zmiany zaszły od 4 marca, gdzie Facebook wywrócił nieco komunikację przy udziale chatbotów. Jest to o tyle ważne, że nawet platformy do budowy botów jak i agencje nie za bardzo rozumieją o co chodzi i jak się do tego zabrać – mam nadzieje, że kolejny odcinek dostarczy odpowiedzi i wszystko będzie jasne.

Bardzo dziękuję za wysłuchanie tego odcinka i o ile prywatnie dość sporo się u mnie zmienia, a przynajmniej takie mam poczucie to więcej treści, poradników i narzędzi do budowy chatbotów znajdziesz na moim blogu czechu.pl

Dziękuję raz jeszcze za każdą wskazówkę, dobre słowo i konstruktywną krytykę.

Do uslyszenia, yo!


Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć udanych chatbotów 🙌🤖

Autor

Kiedyś myślałem, że będę trenerem tenisa ziemnego 🎾, ale uparłem się na marketing. Tak mi zostało do dziś. Zawodowo na swoim – buduję chatboty dla klientów. Tak wyszło, że od małego miałem słabość do technologii 🤖Zawsze #PROSTO, więc czasami zaskakuję sam siebie. Zresztą...

Podziel się co sądzisz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

close
Thanks !

Thanks for sharing this, you are awesome !

16 Shares
Copy link